Categories:

SOSYAL GELİŞİMİ

  • Şaka yapar.
  • Telefonu düzgün olarak cevaplar.
  • “Edilebilirdi, ecekti” ifadelerini kullanır.
  • Teke tek ilişkiyi grup ilişkilerine yeğler. (Sevimay Dilara, Okul Öncesi Çağı Çocuklarının Motor Performanslarının İncelenmesi, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Programı / Bilim Uzmanlığı Tezi, Ankara 1986,s.14-15)
  • Yemek yerken kurallara uymak istemez.
  • Çok konuşur, yemek döker, ağzını çok doldurur.
  • Sürekli kıpırdar, rahat oturmaz, yere düşer, yemeği ağırdan alır, oyalanır. (Fişek Okman Güler, Sukan Zafer, Çocuğunuz ve Siz, MEB Devlet Kitapları, MEB Basımevi, İstanbul 1983, s.100-101)
  • Yarışmalı oyunlara katılımlara başlar.
  • Kurallara uyar.
  • Ev işlerine yardım etmek ister. (Milupa Broşürü)
  • Düzenli ve temiz olması gerektiğini kavrayabilir ancak yine de sürekli olarak anımsatılmalıdır.
  • Grup oyunlarını tercih eder.
  • Ev dışında daha mutlu olur.
  • Yetişkinler ve kendinden büyükler yerine yaşıtlarıyla birlikte olmaktan hoşlanır.
  • Saati ve saatin günlük programla ilişkisini anlayabilir. (www.mynet.com.çocuk gelişimi)
  • Arkadaşlarıyla işbirliği yapar. Kendi yaşıtlarıyal birlikte olmaktan hoşlanır.
  • Oyundan kurallara uyar. Dürüst olunması gerektiğini anlar.
  • Saat kavramı gelişmiştir.
  • Sorumluluk yüklenmeyi sever. (Yavuzer Haluk, Çocuğunuzun İlk 6 Yılı, Remzi Kitabevi, İstanbul Şubat 2000, s.206-207)
  • Masada çatalını ve bıçağını kullanabilir.
  • Masadayken daha düzgün davranması beklenir. (A Parent’s Manual, Child’s Body by the Diagram Group, Paddington Press Ltd, New York & Landon, s.C121-124)
  • Bir oyun için gerekli kuralları anlayabilir ve o kurallara uyabilir.
  • Günlük programın başlangıç ve bitiş zamanını anlayabilir.
  • Basit alışveriş işlerini yapabilir.
  • Yetişkin rollerini taklit edebilir.
  • Basit aletler kullanarak yapı, inşaat oyuncakları ile oyunlar planlayıp oynayabilir.
  • Sorumluluk alır ve aldığı sorumluluğu yerine getirir.
  • Elbiselerini ıslatmadan elini yüzünü yıkayıp kurulayabilir.
  • Saçlarını tarayıp, dişlerini fırçalayabilir.
  • Karşıdan karşıya emniyetli bir şekilde geçebilir.
  • İnsanların yaşamak ve sağlıklı kalabilmek için nelere ihtiyacı olduğunu bilir ve isimlendirebilir. (Bumin Ayşin, 24-72 Aylıkken Neler Yapabilirim? Gelişim Basamaklarını Değerlendirme El Kitabı, Kök Yayıncılık, Ankara 1996, s.43-45-46-49)
  • Yarışmayı gerektiren grup oyunları oynar.

Hangi eşyaların hangi dükkanlarda satıldığını bilebilir. (Yakar Fahri, Lale Girgök, Ya-Pa Yayınları, Gül Matbaası, İstanbul 1983, s.80)

Tags:

Comments are closed