Categories:

SOSYAL GELİŞİMİ

  • Diğer çocuklara ilgi artar.
  • Diğer çocuklarla birlikte olmak ister.
  • Yan yana sürdürülen paralel oyunlar gözlenir. (Oğuzkan Şükran, Oral Güler, Dil Gelişimi Okul Öncesi Eğitimi, Devlet Kitapları, 4. Basım, Oğul Matbaacılık, İstanbul, 1992, s.64)
  • Genellikle tek başına oynar.
  • Kendisini ve çevresini gözleriyle, elleriyle, bedeniyle tanımaya çalışır.
  • Çevresiyle fala iletişim kurmaz. (Sukan Zafer, Okul Öncesi Etkinlikleri Kitabı, MEB Devlet kitapları, 2. Basım, MEB Basımevi, İstanbul, 1993, s.9)
  • Çok cesaretlidirler.
  • Dikkat süreleri 2-5 dakika arasındadır.
  • Aynada kendi görüntülerini görmekten çok hoşlanırlar.
  • Gördüğü bir olayı taklit yoluyla ortaya koyabilir.
  • Diğer çocuklara ilgi artar. (www.ogretmenlersitesi.com)
  • Evin içinde annesinin peşinde dolaşır ve eve ilişkin etkinlikleri oyunları aracılığıyla taklit eder.
  • Sahip olduğu şeyleri
  • Rol ağırlıklı dramatik oyunlar oynar. (www.okulöncesi.net)
  • Sözel oyunlar oynar.
  • Ev işlerini taklit eder.
  • Karşılıklı oyunlar oynar. (www.google.com)
  • Çocuk yavaş yavaş diğer kimselere anneye olduğu kadar olmasa da bağlılık gösterir.
  • Taklit ederek süngeri sıkar.
  • İki tokmakla taklit ederek davul çalar.
  • Tuvalet kontrolüne geçebilir. (Okul Öncesi Eğitim Kurumları Ana, El Rehberi)
  • Bebek artık sohbetten zevk alıyordur.
  • Diğer bir kişiye eşya veya oyuncak vermekten hoşlanır.
  • Kelimeleri onlara yakın seslerle taklit eder. Şu için “u” gibi.
  • Başarılı bir taklitçidir. (doktorhakan.hekim.net/ose/rs/psb.hzm/)
  • 1 yaşından itibaren çocuk, boşlukların içine uygun şekilleriatmayı, çeşitli legoları kuleler yapmayı öğrenir.
  • Annesine ya da kendisiyle ilgilenen birisine bağlanabilir.
  • Giydirilirken yardımcı olur.
  • Çoğu kez kendiliğinden bazen taklit ederek kaşığı fincanın içinde karıştırarak tıngırdatır.
  • Ses çıkaran nesneleri dikkatle dinler ve yani sesleri çıkarabilmek için uygun davranışı yineler.
  • İstendiğinde oyuncakları yetişkine uzatır.
  • Gittikçe gelişin kavrama yetisi ile olanca canlılığıyla çevreyi inceler.
  • Basit günlük etkinliklerden bazılarını kendince taklit eder. (Yavuzer Haluk, Çocuğunuzun İlk 6 Yılı, Remzi Kitabevi, İstanbul, 11. Basım, s.124)
  • Çevreyi güldüren davranışlarını yineler.
  • Tuvaletini tutmaya başlamıştır.
  • Yemek ve su ister. (Prof. Dr. Yörükoğlu Atalay, Çocuk ve Ruh Sağlığı, 23. Basım, Aralık 1998, İstanbul, Özgür Yayın, s.35)
  • Konuları sınırları kontrol ederler.
  • Bazen bağımsız olurlar.
  • Genel sınıflandırmayı öğrenmeye çalışırlar. (Clharke Illsey Jean, Çocuk Bakımı ve Eğitimi 1., Doğumdan 5 Yaşına Kadar, papirüs Yayıncılık, 2. Basım, İstanbul, 1998, s.212)
  • Daha inatçı ve iddiacı olurlar.
  • Şarkılardan ve kendisine bir şey okunmasından hoşlanır.
  • Diğer çocukların oyunlarını izler, nadiren katılır. (John Pearce, Çocuklarda Büyüme ve Gelişme, Doruk Yayın, Aralık 1957, s.10)

Tags:

Comments are closed