SOSYAL GELİŞİMİ
- Diğer çocuklara ilgi artar.
- Diğer çocuklarla birlikte olmak ister.
- Yan yana sürdürülen paralel oyunlar gözlenir. (Oğuzkan Şükran, Oral Güler, Dil Gelişimi Okul Öncesi Eğitimi, Devlet Kitapları, 4. Basım, Oğul Matbaacılık, İstanbul, 1992, s.64)
- Genellikle tek başına oynar.
- Kendisini ve çevresini gözleriyle, elleriyle, bedeniyle tanımaya çalışır.
- Çevresiyle fala iletişim kurmaz. (Sukan Zafer, Okul Öncesi Etkinlikleri Kitabı, MEB Devlet kitapları, 2. Basım, MEB Basımevi, İstanbul, 1993, s.9)
- Çok cesaretlidirler.
- Dikkat süreleri 2-5 dakika arasındadır.
- Aynada kendi görüntülerini görmekten çok hoşlanırlar.
- Gördüğü bir olayı taklit yoluyla ortaya koyabilir.
- Diğer çocuklara ilgi artar. (www.ogretmenlersitesi.com)
- Evin içinde annesinin peşinde dolaşır ve eve ilişkin etkinlikleri oyunları aracılığıyla taklit eder.
- Sahip olduğu şeyleri
- Rol ağırlıklı dramatik oyunlar oynar. (www.okulöncesi.net)
- Sözel oyunlar oynar.
- Ev işlerini taklit eder.
- Karşılıklı oyunlar oynar. (www.google.com)
- Çocuk yavaş yavaş diğer kimselere anneye olduğu kadar olmasa da bağlılık gösterir.
- Taklit ederek süngeri sıkar.
- İki tokmakla taklit ederek davul çalar.
- Tuvalet kontrolüne geçebilir. (Okul Öncesi Eğitim Kurumları Ana, El Rehberi)
- Bebek artık sohbetten zevk alıyordur.
- Diğer bir kişiye eşya veya oyuncak vermekten hoşlanır.
- Kelimeleri onlara yakın seslerle taklit eder. Şu için “u” gibi.
- Başarılı bir taklitçidir. (doktorhakan.hekim.net/ose/rs/psb.hzm/)
- 1 yaşından itibaren çocuk, boşlukların içine uygun şekilleriatmayı, çeşitli legoları kuleler yapmayı öğrenir.
- Annesine ya da kendisiyle ilgilenen birisine bağlanabilir.
- Giydirilirken yardımcı olur.
- Çoğu kez kendiliğinden bazen taklit ederek kaşığı fincanın içinde karıştırarak tıngırdatır.
- Ses çıkaran nesneleri dikkatle dinler ve yani sesleri çıkarabilmek için uygun davranışı yineler.
- İstendiğinde oyuncakları yetişkine uzatır.
- Gittikçe gelişin kavrama yetisi ile olanca canlılığıyla çevreyi inceler.
- Basit günlük etkinliklerden bazılarını kendince taklit eder. (Yavuzer Haluk, Çocuğunuzun İlk 6 Yılı, Remzi Kitabevi, İstanbul, 11. Basım, s.124)
- Çevreyi güldüren davranışlarını yineler.
- Tuvaletini tutmaya başlamıştır.
- Yemek ve su ister. (Prof. Dr. Yörükoğlu Atalay, Çocuk ve Ruh Sağlığı, 23. Basım, Aralık 1998, İstanbul, Özgür Yayın, s.35)
- Konuları sınırları kontrol ederler.
- Bazen bağımsız olurlar.
- Genel sınıflandırmayı öğrenmeye çalışırlar. (Clharke Illsey Jean, Çocuk Bakımı ve Eğitimi 1., Doğumdan 5 Yaşına Kadar, papirüs Yayıncılık, 2. Basım, İstanbul, 1998, s.212)
- Daha inatçı ve iddiacı olurlar.
- Şarkılardan ve kendisine bir şey okunmasından hoşlanır.
- Diğer çocukların oyunlarını izler, nadiren katılır. (John Pearce, Çocuklarda Büyüme ve Gelişme, Doruk Yayın, Aralık 1957, s.10)
Comments are closed