Categories:

PSİKOSOSYAL GELİŞİMİ

  • Yetişkinlerle oyun oynamaya tümüyle katılır. (Fişek, Yıldırım, 1983, s.22)
  • Bu dönemde en çok oynanan oyun doldurup boşaltmadır. (Dodson, 1987, s.48)
  • Kucağa alınmak için büyüklere uzanır.
  • Sevgisi gülümseyerek iletir. (Demiral, 1995, s.23)
  • Yabancılarla tanıdık kişiler arasında belirgin biçimde ayrım yapar.
  • Yabancı görünce tanıdığı yetişkine tutunup yüzünü gizler.
  • Yemek yedirilirken kaşığı tutmaya çalışır.
  • Hala her şeyi ağzına götürür.
  • Çıngırağı sallayarak veya masaya vurarak zil çalma eylemini taklit eder.
  • Sesi çıkan parçacığı kurcalar.
  • Çıngırağın oyuk kısmından “bir şey içiyormuş gibi” yapar.
  • Oyuncağı eliyle kavrar yetişkine uzatır ama henüz yetişkinin eline koyamaz.
  • Kucakta taşınırken annenin kolunda güven içinde, dimdik oturur. Çevresine bakmak için başını çevirir. (Yavuzer, 1998, s.77, 78)
  • Kendisi ve başkasını aynada ayırt eder.
  • Bardaktan su içer.
  • Elindeki nesneyi istendiğinde verir. (M.E.B., 1997, S.47)
  • Oyuncağı bir yetişkin tarafından elinden alındığında sinirlenip ağlar. (Yavuzer, 2001, s.82)
  • İnsanlara, nesneler ve çevresinde olup bitenlere görsel açıdan büyük ilgi duyar.
  • Hergünkü seslere, özellikle insan sesine büyük bir istekle ilgi gösterir. (Yavuzer, 1998, s.73, 75)

Tags:

Comments are closed