Categories:

PSİKOMOTOR GELİŞİM

  • Tek ayağının üzerinde 10 sn durabilir.
  • Sözel yönlendirmelere göre değişik hızlarda yürüyebilir.
  • Sözel yönlendirmelere göre değişik yönlere doğru yürüyebilir.
  • 5 kez üst üstü sekerek sıçrama hareketi yapabilir.
  • Çift ayağıyla ileri doğru 2 metre kadar sıçrama hareketi yapabilir.
  • Öne doğru takla atabilir.
  • Parmak uçlarına basarak 2 metre kadar kasma hareketi yapabilir.
  • 5 kez üst üste eğilerek dizini büküp kalkabilir.
  • Arkadaşları ip çevirirken en az 3 kez sıçrama hareketi yaparak ip atlayabilir.
  • Ayakları tutulduğunda ellerinin üzerinde 2 metre kadar yürüyebilir.
  • Her iki eliyle de bir nesneyi veya bir eli kuvvetle sıkabilir.
  • Tek ayağının üzerinde sıçrama hareketi yapabilir.
  • İki elini de kullanarak küçük bir topu (çap, 6 cm büyüklükteki) yere vurabilir.
  • Hareket halindeki büyük bir topa (çapı 2 cm büyüklükteki) tekme vurarak 2 metre ileri doğru atabilir.
  • Müzikli, dairesel oyunlar oynayabilir.
  • Basit bir müziğin tempo ve ritmine uyarak dans edebilir.
  • Koşarken yerden nesneleri toplayabilir.
  • Zıplayan bir topu yakalayabilir.
  • Bakarak ayakkabı bağcığıyla bir kalemin etrafına tek bir düğüm atabilir.
  • 20 saniye içinde 10 adet nohutu bir kutuya atabilir.
  • Anahtarla kapı kilidini açabilir.
  • Modele bakarak veya sözel olarak ifade edildiğinde bir üçgen resmi çizebilir.
  • Kapı, penceresi ve bacası olan bir ev resmi çizebilir.
  • Nokta nokta verilen bir resmin noktalarını birleştirebilir.
  • 6 kısımlı bir adam resmi çizebilir.
  • Eksik çizilmiş bir dam resminin eksik kısımlarını tamamlayabilir.
  • Söylendiğinde eksi, yuvarlak, artı, kare, üçgen, dikdörtgen çizgilerini çizebilir.
  • 1’den 10’a kadar olan rakamları kopya edebilir.
  • Dikey, ytay, eğri, eğik, çizgiler çizebilir.
  • Şekillerin sınırını taşırmadan boyayabilir.
  • Basit labirent bulmacaları tamamlayabilir.
  • Yardım görmeden bir kağıdı 20 cm kadar kesebilir.
  • Bir kağıdı 4’e katlayabilir.
  • Gösterildiğinde bir kareyi üçgen şeklinde katlayabilir.
  • Bir kavanozun kapağını açıp kapayabilir.
  • Tahta çekiç ile tahtaya çivi çakabilir.
  • Yoğurma maddeleriyle 2-3 parçadan oluşan şekiller oluşturabilir. (Bumin Ayşin, 24-72 Aylıkken Neler Yapabilirim? Gelişim Basamaklarını Değerlendirme El Kitabı, Kök Yayıncılık, Ankara 1996, s.63-66-67-70)
  • Tek aya üzerinde zıplayabilir.
  • Alçak engellerden atlayabilir. (A Parent’s Manual, Child’s Body by the Diagram Group, Paddington Prees Ltd., New York & Landon, s.C15)
  • Takla atmayı öğrenir.
  • İki bacağını kullanarak merdiven iner.
  • Makas kullanır.
  • Sekmeyi öğrenir.
  • Küplerle basamaklar yapar. (Sevimay Dilara, Okul Öncesi Çağı Çocuklarının Motor Performanslarının İncelenmesi, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Programı / Bilim Uzmanlığı Tezi, Ankara 1986, s.14-15)
  • İnce bir çizgi üstünde kolaylıkla yürüyebilir.
  • Ayak değiştirerek sıçrayabilir.
  • Hareketleri müziğin ritmine uygundur.
  • Dizlerini bükmeden önce eğilip parmak uçlarına dokunabilir.
  • Büyük gözlü iğnelere ipliği kendi başına geçirir ve gerçek anlamda (birkaç ilmik) dikiş dikebilir.
  • Yazıp çizerken, resim yaparken, kalemleri ve boya fırçalarını ustaca kullanabilir. (www.mynet.com. çocuk gelişimi)

Tags:

No responses yet

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir