PSİKOMOTOR GELİŞİM
- Tek ayağının üzerinde 10 sn durabilir.
- Sözel yönlendirmelere göre değişik hızlarda yürüyebilir.
- Sözel yönlendirmelere göre değişik yönlere doğru yürüyebilir.
- 5 kez üst üstü sekerek sıçrama hareketi yapabilir.
- Çift ayağıyla ileri doğru 2 metre kadar sıçrama hareketi yapabilir.
- Öne doğru takla atabilir.
- Parmak uçlarına basarak 2 metre kadar kasma hareketi yapabilir.
- 5 kez üst üste eğilerek dizini büküp kalkabilir.
- Arkadaşları ip çevirirken en az 3 kez sıçrama hareketi yaparak ip atlayabilir.
- Ayakları tutulduğunda ellerinin üzerinde 2 metre kadar yürüyebilir.
- Her iki eliyle de bir nesneyi veya bir eli kuvvetle sıkabilir.
- Tek ayağının üzerinde sıçrama hareketi yapabilir.
- İki elini de kullanarak küçük bir topu (çap, 6 cm büyüklükteki) yere vurabilir.
- Hareket halindeki büyük bir topa (çapı 2 cm büyüklükteki) tekme vurarak 2 metre ileri doğru atabilir.
- Müzikli, dairesel oyunlar oynayabilir.
- Basit bir müziğin tempo ve ritmine uyarak dans edebilir.
- Koşarken yerden nesneleri toplayabilir.
- Zıplayan bir topu yakalayabilir.
- Bakarak ayakkabı bağcığıyla bir kalemin etrafına tek bir düğüm atabilir.
- 20 saniye içinde 10 adet nohutu bir kutuya atabilir.
- Anahtarla kapı kilidini açabilir.
- Modele bakarak veya sözel olarak ifade edildiğinde bir üçgen resmi çizebilir.
- Kapı, penceresi ve bacası olan bir ev resmi çizebilir.
- Nokta nokta verilen bir resmin noktalarını birleştirebilir.
- 6 kısımlı bir adam resmi çizebilir.
- Eksik çizilmiş bir dam resminin eksik kısımlarını tamamlayabilir.
- Söylendiğinde eksi, yuvarlak, artı, kare, üçgen, dikdörtgen çizgilerini çizebilir.
- 1’den 10’a kadar olan rakamları kopya edebilir.
- Dikey, ytay, eğri, eğik, çizgiler çizebilir.
- Şekillerin sınırını taşırmadan boyayabilir.
- Basit labirent bulmacaları tamamlayabilir.
- Yardım görmeden bir kağıdı 20 cm kadar kesebilir.
- Bir kağıdı 4’e katlayabilir.
- Gösterildiğinde bir kareyi üçgen şeklinde katlayabilir.
- Bir kavanozun kapağını açıp kapayabilir.
- Tahta çekiç ile tahtaya çivi çakabilir.
- Yoğurma maddeleriyle 2-3 parçadan oluşan şekiller oluşturabilir. (Bumin Ayşin, 24-72 Aylıkken Neler Yapabilirim? Gelişim Basamaklarını Değerlendirme El Kitabı, Kök Yayıncılık, Ankara 1996, s.63-66-67-70)
- Tek aya üzerinde zıplayabilir.
- Alçak engellerden atlayabilir. (A Parent’s Manual, Child’s Body by the Diagram Group, Paddington Prees Ltd., New York & Landon, s.C15)
- Takla atmayı öğrenir.
- İki bacağını kullanarak merdiven iner.
- Makas kullanır.
- Sekmeyi öğrenir.
- Küplerle basamaklar yapar. (Sevimay Dilara, Okul Öncesi Çağı Çocuklarının Motor Performanslarının İncelenmesi, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Programı / Bilim Uzmanlığı Tezi, Ankara 1986, s.14-15)
- İnce bir çizgi üstünde kolaylıkla yürüyebilir.
- Ayak değiştirerek sıçrayabilir.
- Hareketleri müziğin ritmine uygundur.
- Dizlerini bükmeden önce eğilip parmak uçlarına dokunabilir.
- Büyük gözlü iğnelere ipliği kendi başına geçirir ve gerçek anlamda (birkaç ilmik) dikiş dikebilir.
- Yazıp çizerken, resim yaparken, kalemleri ve boya fırçalarını ustaca kullanabilir. (www.mynet.com. çocuk gelişimi)
No responses yet