Categories:

PSİKOMOTOR GELİŞİMİ

  • Koşar, tırmanır, hızlı hareket edebilir.
  • Kendi kendini besleyebilir, giyinir, düğmelerini açar.
  • Çamur kum ve kille oynar, şekil yoğurur.
  • İki ayağını yerden keserek sıçrayabilir.
  • Ufak tefek işlerde büyüklere yardımcı olur. (Fişer Okman Güler, Sukan Zafer, Çocuğunuz ve Siz, MEB 1993, s.73)
  • Kapı veya pencereyi açmak için araç kullanır ve yardım almadan inebilir.
  • Çevresindeki nesnelerin boyutlarının farkına varır.
  • Rahatça koşabilir. (A Parent’s Manual, Child’s Body by the Diagram Group, Paddington Press Ltd, New York & Landon, s.C15)
  • Kitap sayfalarını kontrollü ve süratli çevirebilir.
  • Bardağı tek elle tutar.
  • 6-7 bloktan kule yapabilir. (Bilir Şule, Ana ve Çocuk Sağlığı, Alkım Kitapçılık Yayın, Ankara 1994, s.149)
  • Kolayca koşar.
  • Her bir ayağının üstünde dengede durur.
  • Üç tekerlekli bisiklet sürebilir.
  • Parmak uçlarında yürüyebilir.
  • Çorabını giyebilir.
  • Giyinip soyunabilir.
  • Su dolu bir bardağı dökmeden getirebilir. (Yörükoğlu Atalay, Çocuk ve Ruh Sağlığı, Özgür Yayıncılık, 23. Basım, İstanbul 1998, s.64)
  • Bardaktan dökmeden içebilir.
  • Kaşıkla dökmeden yiyebilir.
  • Köşeleri rahatlıkla döner, hızını arttırıp azaltabilir. (http://doktorhakan.hekim.net/osa/rs/ps6.htm)
  • Ayakkabılarını giyebilir ancak bağcıklarını bağlayamaz.
  • Küpleri üst üste koymakta ustalaşmıştır.
  • Bir insanı normal çizemez. (Oğuzkan Şükran, Oral Güler, Okul Öncesi Eğitimi, Devlet Kitapları, Oğul Matbaacılık, 4. Basım, İstanbul 1992, s.65)
  • Adımlarını dengesini kaybetmeden hızlandırır.
  • Koşar fakat ani dönüşler yapamaz.
  • Topu fırlatıp atabilir. Büyük boy topu tekmeleyerek 4-5 metre uzağa atabilir.
  • İki ayağının üzerinde sıçrayabilir.
  • Oynadığı küpleri kutuya doldurabilir.
  • Küçük makas ile yardımla kesebilir.
  • Tebeşir kullanarak yatay ve dikey çizgiler çizer.
  • Bloklarda inşayı yatay ya da dikey olarak yapar. (Güven Nergis, bebeklik Döneminde Gelişim Özellikleri ve Eğitim, 2. basım, Nüve Matbaacılık, Ankara 1993, s.70-71)
  • Boru şeklinde sopaları iç içe sokar.
  • Düğmelerini ilikler.
  • İskemleye çıkarak yüksekten bir şey alır. (Yakar Fahri, Girgök, Lale, Ya-pa yayınları, İstanbul 1983, s.79)
  • Kalemi büyüklere benzer şekilde tutmaya başlar.
  • Düğmelerini çözüp kapatabilir. (Milupa Broşürü)
  • Alçak bir basamaktan aşağı atlayabilir.
  • Mobilyaların üzerine çıkıp yeniden inebilir.
  • Sayfaları tek tek çevirebilir.
  • Şapkasını ve ayakkabısını giyebilir. (www.mynet.com-çocuk gelişimi)
  • İstenen bir nesneyi başka bir odadan getirir, götürür, kişiyi çağırır.
  • Basit ev işlerine yardım eder.
  • Tek ayak üzerinde sekebilir. (Güven Nergis, Bal Servet, dil Gelişimi ve Eğitimi, Mayıs 2000, İstanbul)

Tags:

Comments are closed