Categories:

PSİKOMOTOR GELİŞİM

  • Küçük oyuncaklara uzanıp elleriyle kavrayabilir.
  • Çoğunlukla her iki eliyle de avuçlayarak yaklaşır; arasıra tek elini kullanır.
  • Her şeyi ağzına götürür.
  • Sırtüstü konumda ayaklarına bakmak için başını yerden kaldırır.
  • Bacaklarını kaldırarak dikey duruma getirir ve bir ayağını ya da her iki ayağını elleriyle kavrar.
  • Beşikte ya da bebek arabasında destekle oturur ve çevresine bakmak için başını bir yandan öbür yana çevirir.
  • Kollarını canlı canlı hareket ettirir, kucağa alınmak istercesine yukarı kaldırır.
  • Ellerinden sıkıca tutulduğunda omuzlarını gerer ve oturabilmek için gövdesini yukarı doğru kaldırır.
  • Bacaklarını birbiri ardına hareket ettirerek güçlü bir şekilde tekmeler atar.
  • Yüzükoyun konumda sırtüstüne ve sırtüstünden yüzükoyun konuma dönebilir.
  • Otururken tutulduğunda baş ve sırt sabit biçimde tümüyle oturabilir.
  • Kısa bir süre tek başına oturabilir.
  • Yüzükoyun konumda avuçlarını masaya dayayıp kollarını uzatarak kendini yukarı çekmeye çalışır, başını ve göğsünü iyice kaldırır.
  • Sert bir zeminde ayakta tutulduğunda ağırlığını ayaklarına verip etkin biçimde bir aşağı bir yukarı zıplar.
  • “Aşağı doğru paraşüt” duruşu hemen belirir.
  • Ayakta tutulduğunda; dizlerini büker, gevşekçe basar. (Yavuzer, 1998, s.55, 56, 57)
  • Arkasına yastık konup oturtulduğu zaman uzun müddet dik oturabilir.
  • Aynı anda iki eline birden birer oyuncak alabilir.
  • Ellerinden tutulunca doğrulup oturur.
  • İki küpü veya oyuncağı üst üste koymaya çalışır. (Cankırılı, 1990, s.56)
  • Oyuncağı bir elinden ötekine geçirebilir. (Yörükoğlu, 1998, s.36)
  • Mama sandalyesinde kolayca oturabilir.
  • Sallanan nesneyi kavrar.
  • Başını serbestçe döndürür.
  • Yüzükoyun pozisyondayken bacaklarını gerebilir, kaldırabilir.
  • Ayakta tutulduğunda kuvvetle yere basar.
  • Desteksiz ve dik oturur.
  • Otururken bedenini bir yöne çevirir, uzanır ve doğrulur.
  • Bir eliyle uzanır ve yakalar nesneyi.
  • Ayağını ağzına götürebilir.
  • Sürünmeye ve emeklemeye başlar. (Baran, Bulut, Çimen, Aral, 2000, s.72-73)
  • Yüzükoyun yatarken ileri-geri sürünebilir. (M.E.B., 1997)
  • Koltuk altlarından tutulunca ayakta durur ve büyük bir kısmını kendi taşır.
  • Ellerinin her birinde bir nesne tutabilir.
  • Nesneyi başparmak ve diğer parmaklarıyla kavrar.
  • Destekle ayakta durabilir.
  • Koltuk altından tutulduğunda zıplar, kendi kendine oturma durumuna geçer.
  • Bir yere tutunarak ayağa kalkar.
  • Oturma pozisyonunda emeklemeye veya tam tersini yapar.
  • Eşyaları atarak oynar.
  • Nesneleri baş, işaret ve orta parmağıyla yakalar.
  • İki eliyle iki farklı nesneyi kavrayabilir.
  • İki elini oyuncak varken, birini bırakıp, üçüncüsünü alır. (Baran, Bulut, Çimen, Aral, 2000, s.72-73)
  • Arkasına destek konulduğunda oturabilir.
  • Çevresini büyük bir merakla izler
  • Renkli, hareketli nesnelere ilgi duyar.
  • Eline geçirdiği nesneleri atmaktan hoşlanır. (Oktay, 2000, s.113-113)
  • Bir kabın içine nesneleri atabilir. (M.E.B., 1997)
  • Ellerinin desteği ile oturur.
  • Sallanan bir nesneyi yakalar.
  • Eline aldığı bir nesneyi diğer eline aktarabilir.
  • Ayakta tutulduğunda yere kuvvetle basar.
  • ayda desteksiz oturur.
  • Yüzüstü yatarken sırtüstü dönebilir.
  • Yerde sürünemeye ve emeklemeye başlar.
  • ayda yardımla ayakta durur.
  • Emekler
  • Nesneleri başparmağını da kullanarak yakalar.
  • İki eli ile farklı iki nesneyi kavraya bilir.
  • Bu nesneleri birbirine vurabilir. (Demiral, 1995, s.16-17)

Tags:

Comments are closed