Categories:

DUYGUSAL GELİŞİMİ

  • Mantıklı, kontrollü, bağımsız hareket edebilir.
  • Kendi arkadaşlarını kendi seçebilir.
  • Küçük grup oyunları oynamayı sever.
  • Yetişkin giysileri giymekten çok hoşlanır.
  • Evcilik oynamayı çok sever.
  • Yapamadığı şeyler için yetişkinden yardım ister.
  • Kendisiyle ilgili kızgınlık, mutluluk, sevgi gibi duygularını belli eder.
  • Yemek zamanı sohbetlerine katılmyı sever.
  • Üzüntü içinde olan arkadaşlarına sempati gösterip yardım edebilir.
  • Mantık dışı korkuları olabilir.
  • Davranışlarının büyükler tarafından beğenilmesine çok önem verir.
  • Kendi hakkını koruyabilir.
  • Sakin ve sessiz durmaktan hoşlanmaz.
  • Zaman zaman alıngan olabilir.
  • Tenkitlerden hiç hoşlanmaz (Bumin Ayşin, 24-72 Aylıkken Neler Yapabilirim? Gelişim Basamaklarını değerlendirme El Kitabı, kök Yayıncılık, Ankara 1996, s.43-45-46-49)
  • Kendisi giyinir, soyunur, kalemle üçgen gibi bazı şekiller ve resimler çizebilir.
  • Korkuları azalmıştır.
  • Grup oyunlarını tercih eder.
  • Annesine yardımdan zevk duyar.
  • Bellek de gelişmiştir. (Bilir Şule, Ana ve Çocuk Sağlığı, Alkım Kitapçılık Yayın, Ankara, s.143)
  • Dikkat süresi 10-15 dakikadır.
  • Masal dinlemeyi sever.
  • Öz-yönelim hala yoğun olmakla birlikte, başkalarının varlığına ve haklarına bilinçlenmeye başlamıştır. (http://www.ogretmenlersitesi.com) s.5-11
  • Kaybetmekten hiç hoşlanmadığı halde, sürekli olarak yarışmalı, çekişmeli oyunları yeğler.
  • Kartlarda oynanan çeşitli zeka oyunları yönelir ve oyun içinde harfler çizmeyi, adını yazmayı ve sayı saymayı öğrenmek ister.
  • Tek başına oynamaktan ya da bir yetişkine yakın bir yerde oynamaktan hoşlanır.
  • Bedensel etkinlikler yoğunluk kazanır, çocuk kaslarını, özellikle açık hava etkinliklerinden büyük bir kıvraklıkla kullanır, paten kayar, ip atlar, oyuncakları iter, çeker, salıncakta sallanır, hoplar, zıplar, atlar. Ancak tüm bunları yaparken bir önceki yaşa oranla çok daha sakindir. (Sukan Zafer; okul Öncesi Etkinlikleri, MEB Devlet Kitapları MEB Basımevi, İstanbul 1993, 2. Basım, s.10)
  • Hayat doludur.
  • Başladığı her işi bitirmeli, her oyunu kazanmalı, her şeyin en iyisine sahip olmayı ister, aksi halde ağlar.
  • İnatçıdırlar ve her şeyi isterler. (A Parent’s Manual, Child’s Body by the Diagram Group, Paddington Press Ltd, New York & Landon, s.C15)
  • Ezbere şiir okumaktan ya da çocuk şarkıları, çeşit çeşit tekerlemeler söylemekten hoşlanır.
  • Kendine öykü okunması veya anlatılması çok hoşuna gider, sonradan kendi başına öykü tam ayrıntılarıyla oyununda canlandırır.
  • Şaka, fıkra, bilmece ve tekerleme gibi söz oyunlarından zevk alır.
  • Genelde daha aklı başında ve bağımsızdır.
  • Daha kontrollü ve duyarlı bir yaklaşım içindedir. (www.mynet.com.çocuk gelişimi)
  • Aşırı gerilim daha az görülür. Çoğunlukla her çocukta bir tip huzursuzluk giderici yöntem izlenir.
  • Genel bir huzursuzluktur, sakarlık.
  • Öfke nöbetlerine dönüş.
  • Çevresindekilere alaycı mimikler yapma.
  • Bencil ve kavgacı olabilir. Bir şeye kızdığı zaman onun sorumlusu olarak annesini görür ve hıncını ondan almaya çalışır.
  • İstekleri hiç bitmez. İstekleri, çoğunlukla ille de o anda olmasını istediği şeylerdir. Her şeyin istediği anda ve istediği biçimde gerçekleştirilmesini bekler.
  • Fırtınalı ve duygusal bir yaştır. (Doç. Dr. Fişek Okaman Güler, Sükan Zafer, Çocuğunuz ve Siz, Devlet Kitapları Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1983 s.82-83)

Tags:

Comments are closed