Categories:

DUYGUSAL GELİŞİM

  • Engellenirse inat edip direnebilir.
  • İlgi çekmek için dramatik gösterilerde bulunabilir.
  • Başkalarına yardım etmeyi sever.
  • Zaman zaman saldırgan davranışlarda bulunabilir.
  • Sevdiği kişileri paylaşmayabilir.
  • Hakkını savunabilir.
  • Duygularını ifade edip paylaşabilir. (Bumin Ayşin, 24-72 Aylıkken Neler Yapabilirim? Gelişim Basamaklarını Değerlendirme El Kitabı, Kök Yayıncılık, Ankara 1996, s.56-58)
  • Grup oyunlarından zevk alır.
  • Resimli kitaplardan hoşlanır. (Bilir Şule, Ana ve Çocuk Sağlığı, Alkım Kitapçılık Yayıncılık, 5. Basım, Ankara, 1995, s.143)
  • Yaptığı işin görülüp beğenilmesini ister.
  • Benlik kavramı iyice gelişmiştir.
  • Özdeşleşmek üzere seçtiği birey gibi hareket etmeye uğraş gösterir. (http://ww.ogretmenlersitesi.com,s.5-11)
  • Yakın geçmişteki olayları, olup bitenler arasında ilişki kurarak anlatabilir.
  • Nesneleri ismini söylediği nesneye dokunup nesne-sözcük arasında birebir eşleme yapabilir.
  • Genelde çok daha bağımsız ve oldukça inatçıdır, kendi isteğiyle hareket eder.
  • Uygunsuz sözlerden, ifadelerden ve argodan hoşlanır. (www.mynet.com çocuk gelişimi)
  • Uyumlu bir şekilde oynar ama hala bencildir.
  • Başka çocuklarla birlikte olmaktan hoşlanır.
  • Önceden kestirilemeyen ruh halleri vardır. (Sevimay Dilara, Okul Öncesi Çağı Çocuklarının Motor Performanslarının İncelenmesi, çocuk Gelişimi ve Eğitimi Programı / Bilim Uzmanlığı Tezi, Ankara 1986, s.13-14)
  • Daha özgür, mantıklı ve tertiplidir.
  • Daha eleştirir.
  • Başladığı işi bitirmek ister.
  • Çevresindeki ve ailedeki rolünün farkına varır.
  • Hayvanları ve daha küçük çocukları korur. (A Parent’s Manual, Child’s Body by the Diagram Group, Paddington Prees Ltd., New York & Landon, s.C21)
  • Değişken ve kaypaktır.
  • Kaba hayal gücüyle bir kaplumbağayı bir hortum şeklinde çizebildiği gibi, bir hortumu da file dönüştürebilir.
  • Resim yapmaya başlamadan önce kafasında belirgin bir şey vardır. Yaptığı şeyin içeriği mantıklıdır.
  • Kendi kendini kritik eder.
  • “Bir at resmi çizmek istiyorum, ama bilmiyorum” diyebilir.
  • Kendi kendine yeter, sosyaldir, kendinden emindir.
  • Şekilci ve uyumludur, rahat ve ciddidir, dikkatli ve kararlıdır, nazik bir dosttur. (Yavuzer Haluk, Çocuk Psikolojisi, Remzi Kitabevi, 19. Basım İstanbul, s.112-113)

Tags:

Comments are closed