DİL GELİŞİMİ
- Basit cümleler kurar.
- Çeşitli tekerlemeleri kısa ve tekrarlı şarkıları ezberler ve söyler.
- Sözden anlar, derdini anlatabilir.
- Çok meraklıdır, çok soru sorar. (Okman Fişek Güler, Sukan Zafer, MEB 1993, s.74)
- Tüm sesli ve sessiz fonemleri çıkarabilirler.
- Fonemler için uygun ve tam artikülasyon kazanılmaya başlar. (Bilir Şule, Ana ve Çocuk Sağlığı, Alkım Kitapçılık Yayın, Ankara 1994, s.149)
- 50 ile 300 arasında kelimeye sahiptirler.
- Artık dilbilgisi kuralların da öğrenmeye başlar.
- Tekerlemeler ezberleyebilir.
- Oynarken kendi kendine söylenir. (Oğuzkan Şükran, Oral Güler, Okul Öncesi Eğitimi, Devlet Kitapları, Oğul Matbaacılık, 4. Basım, İstanbul 1992, s.66)
- 50 ve daha fazla sözcüğü söyler.
- Üç sözcüklü cümleler kurar.
- Çevredeki nesnelerin isimlerini sürekli olarak sorar.
- Karmaşık olmayan resimlerdeki nesneleri isimlendirebilir.
- İlgisini çeken durumu göstermek için çevresinden bir kişiyi olay yerine götürür. (Güven Nergis, Bebeklik Döneminde Gelişim Özellikleri ve Eğitim, 2. Basım, Nüve Matbaacılık, Ankara, 1993, s.70-71)
- Elli kelime kullanır, ama fazlasını anlar.
- Kendinden bahsederken ismini söyler. (A Parent’s Manual, Child’s Body by the Diagram Group, Paddington Prees Ltd, New York & London, s.C15)
- Maksadını birkaç cümleyle anlatır.
- Adını ve soyadını söyler.
- Çoğul geçmiş zaman kullanmaya başlar. (Milupa Broşürü)