Categories:

BİLİŞSEL GELİŞİM

  • İsteklerini ağlamadan işaret ve sesle belirtir.
  • Tanıdığı biri sorulduğunda onu aramak için başını çevirir.
  • Gözünün önünde kaldırılan nesneyi ilk saklandığı yerde arar.
  • Kutunun/kabın kapağını kaldırarak içindeki nesneleri bulur.
  • Vücut kısımlarını ayırt eder.
  • Nesnelerle özellikleri arasında ilişki kurar.
  • Saklanan ve ucu görülen nesneyi ilk yerde arar. ( E.B. 1997, s.47, 75, 76, 79)
  • Çevrede gördüğü davranışları taklit edebilir. (Oğuzkan, Oral. 1995, s.63)
  • Gösterilince iki küpü bir fincanın içine koyabilir. (Yörükoğlu, 1998, s.37)
  • Buraya gel gibi bazı sözcükleri anlamaya başlar.
  • Herşeye dokunarak keşfetmeye çalışır.
  • Elindeki nesneyi istendiğinde verir.
  • Tanıdığı biri sorulduğunda onu aramak için başını çevirir. (populermedikal.com)
  • Nesnenin sürekliliğini anlar.
  • Eyleme amaçlı geçer.
  • Engeli kaldırmak için bilinen bir davranış biçimi kullanır. (Yavuzer, 1998, s.81)

Tags:

Comments are closed