Categories:

BİLİŞSEL GELİŞİM

  • Düşen oyuncağı yerde arar. (Cankırılı, 1990, s.56)
  • Yabancıları tanıdıklarından ayırır.
  • Gözünün önünde kaybolan nesneyi bir süre bekler.
  • Yere düşen oyuncağı izler.
  • İki nesneyi birbirine vurur.
  • Aynadaki görüntüsüne uzanır.
  • Yapılan hareketi taklit eder. (M.E.B. 1997, s46, 67, 68, 69)
  • Uzatılan nesneyi yakalamaya çalışır.
  • Nesne devamlılığının farkına varmaya başlar.
  • Objeleri bir elinden diğerine geçirebilir. (Oğuzkan, Oral, 1995, s.63)
  • Tanıdığı ve tanımadığı insanları ayırır. (Oktay, 2000, s.113)
  • Tanıdık bir hareketi sesi taklit etmeye çalışır.
  • Altıncı aydan sonra bellek gelişmeye başlar.
  • Gözünün önünde olmasalar da objeler onun için var olmaya başlar, belleğinde yer eder.
  • Kendi yüzünü örttüğünüzde örtüyü kaldırır.
  • Farklı sesler çıkarır.
  • Adını bilir.
  • Görüş alanı içinde elinden düşen oyuncağı yere düşene kadar izler.
  • Avuçla kavrar, bütün elini kullanır.
  • Oyuncağı bir elinden öbür eline geçirmeye çalışır.
  • Özel bağlılıklar geliştirmeye başlar.
  • Bu dönemin sonunda (8. ay civarında) tanıdık kişileri tanıdık olmayanlardan ayırt etmeye başlar.
  • Yabancılardan korkma görülebilir.
  • Gözünün önünde örtünün altına saklanan bir oyuncağı kısa süre ısrarla örtüye bakarak izler, oyuncak kısmen gizlenmiş ise bulur çıkarır.
  • Oyuncakları vb. yere atıp düşüşünü seyreder.
  • İki ayrı nesneyi aynı zamanda iki ayrı elinde tutar.
  • Eline verilen zili bilinçli olarak çalar.
  • Bildiği kelimeleri ayırt ederek dinler.
  • En az dört değişik hece sesi çıkarır.
  • Aynadaki görüntüsüne gülümser.
  • Dikkat süresi çok kısadır. Bir diğerine hızla geçer. Bir nesneyle en fazla iki-üç dakika oynayabilir. (Cirhinlioğlu, 2001, s.89)

Tags:

Comments are closed