BİLİŞSEL GELİŞİM
- Düşen oyuncağı yerde arar. (Cankırılı, 1990, s.56)
- Yabancıları tanıdıklarından ayırır.
- Gözünün önünde kaybolan nesneyi bir süre bekler.
- Yere düşen oyuncağı izler.
- İki nesneyi birbirine vurur.
- Aynadaki görüntüsüne uzanır.
- Yapılan hareketi taklit eder. (M.E.B. 1997, s46, 67, 68, 69)
- Uzatılan nesneyi yakalamaya çalışır.
- Nesne devamlılığının farkına varmaya başlar.
- Objeleri bir elinden diğerine geçirebilir. (Oğuzkan, Oral, 1995, s.63)
- Tanıdığı ve tanımadığı insanları ayırır. (Oktay, 2000, s.113)
- Tanıdık bir hareketi sesi taklit etmeye çalışır.
- Altıncı aydan sonra bellek gelişmeye başlar.
- Gözünün önünde olmasalar da objeler onun için var olmaya başlar, belleğinde yer eder.
- Kendi yüzünü örttüğünüzde örtüyü kaldırır.
- Farklı sesler çıkarır.
- Adını bilir.
- Görüş alanı içinde elinden düşen oyuncağı yere düşene kadar izler.
- Avuçla kavrar, bütün elini kullanır.
- Oyuncağı bir elinden öbür eline geçirmeye çalışır.
- Özel bağlılıklar geliştirmeye başlar.
- Bu dönemin sonunda (8. ay civarında) tanıdık kişileri tanıdık olmayanlardan ayırt etmeye başlar.
- Yabancılardan korkma görülebilir.
- Gözünün önünde örtünün altına saklanan bir oyuncağı kısa süre ısrarla örtüye bakarak izler, oyuncak kısmen gizlenmiş ise bulur çıkarır.
- Oyuncakları vb. yere atıp düşüşünü seyreder.
- İki ayrı nesneyi aynı zamanda iki ayrı elinde tutar.
- Eline verilen zili bilinçli olarak çalar.
- Bildiği kelimeleri ayırt ederek dinler.
- En az dört değişik hece sesi çıkarır.
- Aynadaki görüntüsüne gülümser.
- Dikkat süresi çok kısadır. Bir diğerine hızla geçer. Bir nesneyle en fazla iki-üç dakika oynayabilir. (Cirhinlioğlu, 2001, s.89)
Comments are closed