Categories:

BİLİŞSEL GELİŞİMİ

  • Özellikleri belirtildiğinde iki ve üç boyutlu nesneler seçebilir.
  • 4 seçenekten istenilen rengi seçebilir.
  • 6 rengi isimlendirebilir.
  • 6 rengi genelleyebilir.
  • 8 parçalı eşleştirme kartlarını seçip, düzenleyip eşleştirebilir.
  • Orijinal resim ile aynı resmin gölgesini eşleştirebilir.
  • Sayıları ezberleyebilir.
  • 1’den 5’e kadar olan nesneleri, dokunarak sayabilir.
  • 5’e kadar olan sayı kümelerini ve sayıları eşleştirebilir.
  • 6 adet bloğu büyüklük sırasına göre dizebilir.
  • Nesneleri görmeden dokunarak tanımlayabilir.
  • Yer ve mekan ilişkisi gösteren kelimeleri anlar ve eylem şeklinde gösterebilir.
  • Resimlerde gördüğü benzerlikleri farklılıkları ayırıp, gösterebilir.
  • Üç resmin bir özelliğe göre karşılaştırmasını yapabilir.
  • Bir özelliğe göre nesneleri gruplayabilir.
  • Zıt anlamlı kelimeleri anlayabilir. (Bumin Ayşin, 24-72 Aylıkken Neler Yapabilirim? Gelişim Basamaklarını Değerlendirme El Kitabı, Kök Yayıncılı, Ankara 1996, s.50-52-55)
  • Yakın geçmişteki olayları, olup bitenler arasında ilişki kurarak anlatabilir.
  • Nesneleri ismini söylediği nesneye dokunup nesne-sözcük arasında birebir eşleme yapabilir.
  • Şakalardan, fıkralardan zevk alır. (www.mynet.com.çocuk gelişimi)
  • Olaylarla zamanı birleştirmeye başlamıştır.
  • Sabah ve akşamı bilir.
  • Televizyonda izlediği dizinin zamanını hatırlamaya başlar.
  • Bilgi toplayıcı sorular sorar.
  • Eksik eşya resimlerini tamamlayabilir. (http://www.ogretmenlersitesi.com) s.5-11

Tags:

Comments are closed