BİLİŞSEL GELİŞİMİ
- Özellikleri belirtildiğinde iki ve üç boyutlu nesneler seçebilir.
- 4 seçenekten istenilen rengi seçebilir.
- 6 rengi isimlendirebilir.
- 6 rengi genelleyebilir.
- 8 parçalı eşleştirme kartlarını seçip, düzenleyip eşleştirebilir.
- Orijinal resim ile aynı resmin gölgesini eşleştirebilir.
- Sayıları ezberleyebilir.
- 1’den 5’e kadar olan nesneleri, dokunarak sayabilir.
- 5’e kadar olan sayı kümelerini ve sayıları eşleştirebilir.
- 6 adet bloğu büyüklük sırasına göre dizebilir.
- Nesneleri görmeden dokunarak tanımlayabilir.
- Yer ve mekan ilişkisi gösteren kelimeleri anlar ve eylem şeklinde gösterebilir.
- Resimlerde gördüğü benzerlikleri farklılıkları ayırıp, gösterebilir.
- Üç resmin bir özelliğe göre karşılaştırmasını yapabilir.
- Bir özelliğe göre nesneleri gruplayabilir.
- Zıt anlamlı kelimeleri anlayabilir. (Bumin Ayşin, 24-72 Aylıkken Neler Yapabilirim? Gelişim Basamaklarını Değerlendirme El Kitabı, Kök Yayıncılı, Ankara 1996, s.50-52-55)
- Yakın geçmişteki olayları, olup bitenler arasında ilişki kurarak anlatabilir.
- Nesneleri ismini söylediği nesneye dokunup nesne-sözcük arasında birebir eşleme yapabilir.
- Şakalardan, fıkralardan zevk alır. (www.mynet.com.çocuk gelişimi)
- Olaylarla zamanı birleştirmeye başlamıştır.
- Sabah ve akşamı bilir.
- Televizyonda izlediği dizinin zamanını hatırlamaya başlar.
- Bilgi toplayıcı sorular sorar.
- Eksik eşya resimlerini tamamlayabilir. (http://www.ogretmenlersitesi.com) s.5-11
Comments are closed