BİLİŞSEL GELİŞİM
- Kendine gösterilen bir nesneye bakar.
- Annesi meme vermek üzere düğmelerini çözerken veya biberonla yaklaşırken dudak hareketleri yaparak emeceğini anladığını gösterir.
- İsmiyle çağrılınca başını çevirip kendisine seslenen kişiye bakar.
- Aynadaki görüntüsünü tanır ve ona gülümser. (Cankırılı, 1990, s.55, 56)
- Gözleriyle seslerin geldiği yeri arar. (Yörükoğlu, 1998, s.35,36)
- Parlak bir nesneyi 180 derece izler.
- El ve ayaklarına uzun uzun bakar.
- Eline verilen nesnelerle oynar. (M.E.B. 1997, a.45,46)
- Dikkatle çevresine bakınmak için başını amaçlı olarak çevirir.
- Görüş alanı içine giren yetişkin hareketlerini izler.
- 15-25 cm. yakınlardaki küçük, hareketsiz nesnelere dikkatle bakar.
- Sallanan top yüzüne yaklaştırılırsa bakışlarını topa yöneltir. (Yavuzer, 1998, s. 46)
- Objeleri tanımaya çalışır.
- Elinde tutabildiği objeleri yakından inceler.
- Eline verilen oyuncağı tutar.
- Biberonunu tanır. Gördüğünde istediğini belirten hareketler yapar.
- Kendi ellerinin hareketini izler, parmaklarıyla oynar.
- Değişik seslere değişik tepkiler verir. Gürültüde ağlar vb.
- İnsan yüzüne ilgisi çok artmıştır. Yabancıları ayırt eder.
- Yüzüne 15-30 cm uzakta sağa-sola hareket ettirilen bir nesneyi 180 derece izler.
- Sesin kaynağını kafasını çevirerek bulmaya çalışır.
- İlginç etki yaratan rastlantısal bir etkinliği yineler. Örneğin; kazara mama sandalyesine çarpıp ses çıkaran oyuncağını daha sonra ses çıkarması için isteyerek çarpar.
- Hareket eden bir nesnenin az önce gözden kaybolduğu yere bakar.
- Bazen uzaktaki oyuncağa, nesneye uzanır.
- Aynadaki görüntüsüne ilgi gösterir, aynaya doğru yaklaşmak, dokunmak ister. (Cirhinlioğlu, 2001, s.87,88)
Comments are closed