Categories:

BİLİŞSEL GELİŞİM

  • Kendine gösterilen bir nesneye bakar.
  • Annesi meme vermek üzere düğmelerini çözerken veya biberonla yaklaşırken dudak hareketleri yaparak emeceğini anladığını gösterir.
  • İsmiyle çağrılınca başını çevirip kendisine seslenen kişiye bakar.
  • Aynadaki görüntüsünü tanır ve ona gülümser. (Cankırılı, 1990, s.55, 56)
  • Gözleriyle seslerin geldiği yeri arar. (Yörükoğlu, 1998, s.35,36)
  • Parlak bir nesneyi 180 derece izler.
  • El ve ayaklarına uzun uzun bakar.
  • Eline verilen nesnelerle oynar. (M.E.B. 1997, a.45,46)
  • Dikkatle çevresine bakınmak için başını amaçlı olarak çevirir.
  • Görüş alanı içine giren yetişkin hareketlerini izler.
  • 15-25 cm. yakınlardaki küçük, hareketsiz nesnelere dikkatle bakar.
  • Sallanan top yüzüne yaklaştırılırsa bakışlarını topa yöneltir. (Yavuzer, 1998, s. 46)
  • Objeleri tanımaya çalışır.
  • Elinde tutabildiği objeleri yakından inceler.
  • Eline verilen oyuncağı tutar.
  • Biberonunu tanır. Gördüğünde istediğini belirten hareketler yapar.
  • Kendi ellerinin hareketini izler, parmaklarıyla oynar.
  • Değişik seslere değişik tepkiler verir. Gürültüde ağlar vb.
  • İnsan yüzüne ilgisi çok artmıştır. Yabancıları ayırt eder.
  • Yüzüne 15-30 cm uzakta sağa-sola hareket ettirilen bir nesneyi 180 derece izler.
  • Sesin kaynağını kafasını çevirerek bulmaya çalışır.
  • İlginç etki yaratan rastlantısal bir etkinliği yineler. Örneğin; kazara mama sandalyesine çarpıp ses çıkaran oyuncağını daha sonra ses çıkarması için isteyerek çarpar.
  • Hareket eden bir nesnenin az önce gözden kaybolduğu yere bakar.
  • Bazen uzaktaki oyuncağa, nesneye uzanır.
  • Aynadaki görüntüsüne ilgi gösterir, aynaya doğru yaklaşmak, dokunmak ister. (Cirhinlioğlu, 2001, s.87,88)

Tags:

Comments are closed