Categories:

BİLİŞSEL GELİŞİM

  • İlgi alanına dikkat toplama süresi artar.
  • Nesneyi son kaybolduğu yerden arar.
  • Bazı nesneleri ya da canlıları resimlerden tanır, gösterir.
  • Yeni etkinlikler dener.
  • Yapılması istenen basit istekleri yapar. (Oğuzkan Şükran, Oral Güler, Okul Öncesi Eğitimi, Devlet Kitapları 4. Basım, Oğul Matbaacılık, İstanbul 1992, s.64)
  • Aynı büyüklükteki diğer bardaklarında bardak olduğunu fark eder ve uygun şekilde kullanır.
  • Çevresinde daha serbest hareket eder, bildiği nesnelerle yeni hareketleri, yeni nesnelerle eski hareketleri dener. (Dönmez B. Necati, Abidoğlu Ülkü, dinçer Çağlayan, Erdemir Nilay, Gümüşçü Şebnem, O. Ö. Dönemde Dil Gelişimi Etkinlikleri, 2. Baskı, Sim Matbaacılık, Ankara 1997, s.54-57)
  • Dikkat süreleri 2-2,5 dakika arasındadır.
  • 2,5 dakika süren kısa hikayeler okunabilir.
  • Vücudundaki organları gösterebilir.
  • Yeni etkinlikler denir, beceremeyince önce ustalaştığı benzer bir davranışı tekrarlayarak çözüm arar.
  • Dışkı kontrolünü kafasında oluşturabilmektedir. (www.ogretmenlersitesi.com)
  • Düşünce süreçleri gelişmektedir ama hala sistematiklik kazanamamıştır
  • Dikkat süreleri sınırlıdır.
  • Sorulan basit sorular yanıt verebilir. (www.okuloncesi.net)
  • Şekilleri uygun deliklere yerleştirebilir.
  • İki farkıl nesne arasından istenileni seçebilir.
  • Gösterilen resimdeki tanıdık nesnenin adını söyler. (www.google.com)
  • Öğrendiği, biriktirdiği duygular, alılar anlam kazanmaya başlar.
  • Basit emirleri anlar.
  • Vücudunun kısımlarını gösterebilir.
  • Aynadaki görüntüsünü tutamayınca öğrenmek için yetişkine bakar.
  • Yasaklanan bir şeyi yapmayabilir.
  • Yerleri değiştirilen iki kutu arasında bisküviyi arar. (Okul Öncesi Eğitim Kurumları, Anaokulu El Rehberi Kitabı)
  • Gözünün önünde saklanan oyuncakları hızla bulur.
  • Oyuncakları ağzına götürmez.
  • Nesnelerin yerlerini unutmaz, nerede olması gerektiğini bilir. (Yavuzer Haluk, Çocuğunuzun İlk 6 Yılı, Remzi Kitabevi, İstanbul, s.121)
  • İstediklerini parmakla gösterir.
  • Bedenin 5 ayrı parçasını gösterebilir. (Prof. Dr. Yörükoğlu Atalay, çocuk ve Ruh Sağlığı, Özgür Yayıncılık, 23. Basım, Aralık 1998, İstanbul, s.35)
  • Bir işi yaparak öğrenirler.
  • Yaptıkları işin sonucunu tahmin edemezler.
  • “Yemekten sonra”nın ne demek olduğunu anlayabilirler.
  • Aynı hikayeleri ve şarkıları tekrar tekrar dinleyerek hafızalarını geliştirebilirler. (Charke Illsey Jean, Çocuk Bakımı ve Eğitimi 1, Doğumdan 5 Yaşına Kadar, Papirüs Yayıncılık, İstanbul, Haziran 1998, s.302)

Tags:

Comments are closed