Categories:

BİLİŞSEL GELİŞİM

  • Zorunlu algılardan çok seçici algıları yansıtmaya başlar. (Aral, Bulut, çimen, Baran, 2001, s.91)
  • Birinci ayın sonuna doğru bebek elini ağzına götürür ve başparmağını emer.
  • Ağız tepkileri el tepkileriyle kaynaşmıştır. (Yavuzer, 1997, s.37)
  • Göz bebekleri ışığa duyarlıdır.
  • 30 cm. uzaklıktan küçük bir cep fenerini gözleriyle kısa bir süre takip edebilir.
  • Görüş alanı içinde yüze 15-25 cm.uzaklıkta küçük bir top hafifçe sallandırıldığı zaman bakışlarını topa yöneltip yoğunlaştırabilir.
  • Görsel uyarıcılar arasından en çok insan yüzüne, yüz içinde de göze bakar. (Yavuzer, 1998, s.32,33,37)
  • Çıngırak veya zil sesine tepki gösterir.
  • Bakışlarını yanında gelen kişi üzerinde tutar.
  • Oda içinde dolaşan bir kimseyi izler. (Yörükoğlu, 1998, s.35)
  • Parlak renkli nesneyi izler.
  • Kendisiyle konuşan kişiye tepki verebilir. (M.E.B. 1997, s.45-55)
  • Zil ve çıngırak sesini takip eder.
  • İnsan yüzüne gülümser. (Cankırılı, 1990, s.55)
  • Çevresindeki dünyayı görsel olarak keşfeder.
  • Annesini tanır. (Fişek, Yıldırım, 1983, s.20)
  • Işık ve sese yanıt verir.
  • Dikkat çeken cismi izleyebilir. (www.sagligim.cjb.net)
  • Görsel olarak geometrik örüntüleri renge, parlaklığa, büyüklüğe yeğler.
  • Belirli bir zamanda bir tek duyu hareket şeması; kombinasyon yok.
  • Nesneyi döngüsel örüntüde izler.
  • Kaldırılma beklentisi gösterir. (Gande, Gardiner, s.167)
  • Tatlı, ekşi, tuzlu, acı besinleri ayırt edebilir. (Oğuzkan, Oral, 1995, s.62)

Tags:

No responses yet

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir