BİLİŞSEL GELİŞİM
- Zorunlu algılardan çok seçici algıları yansıtmaya başlar. (Aral, Bulut, çimen, Baran, 2001, s.91)
- Birinci ayın sonuna doğru bebek elini ağzına götürür ve başparmağını emer.
- Ağız tepkileri el tepkileriyle kaynaşmıştır. (Yavuzer, 1997, s.37)
- Göz bebekleri ışığa duyarlıdır.
- 30 cm. uzaklıktan küçük bir cep fenerini gözleriyle kısa bir süre takip edebilir.
- Görüş alanı içinde yüze 15-25 cm.uzaklıkta küçük bir top hafifçe sallandırıldığı zaman bakışlarını topa yöneltip yoğunlaştırabilir.
- Görsel uyarıcılar arasından en çok insan yüzüne, yüz içinde de göze bakar. (Yavuzer, 1998, s.32,33,37)
- Çıngırak veya zil sesine tepki gösterir.
- Bakışlarını yanında gelen kişi üzerinde tutar.
- Oda içinde dolaşan bir kimseyi izler. (Yörükoğlu, 1998, s.35)
- Parlak renkli nesneyi izler.
- Kendisiyle konuşan kişiye tepki verebilir. (M.E.B. 1997, s.45-55)
- Zil ve çıngırak sesini takip eder.
- İnsan yüzüne gülümser. (Cankırılı, 1990, s.55)
- Çevresindeki dünyayı görsel olarak keşfeder.
- Annesini tanır. (Fişek, Yıldırım, 1983, s.20)
- Işık ve sese yanıt verir.
- Dikkat çeken cismi izleyebilir. (www.sagligim.cjb.net)
- Görsel olarak geometrik örüntüleri renge, parlaklığa, büyüklüğe yeğler.
- Belirli bir zamanda bir tek duyu hareket şeması; kombinasyon yok.
- Nesneyi döngüsel örüntüde izler.
- Kaldırılma beklentisi gösterir. (Gande, Gardiner, s.167)
- Tatlı, ekşi, tuzlu, acı besinleri ayırt edebilir. (Oğuzkan, Oral, 1995, s.62)
No responses yet